Jak budować parki handlowe, aby okazały się sukcesem?

Biznes i Finanse

Czym byłaby gospodarka bez handlu? Retail parki w Polsce znacząco wspierają lokalne rynki, jak i potrzeby konsumentów. Skuteczne projektowanie tego typu obiektów nie zawsze gwarantuje oczekiwane rezultaty. Jak można to zmienić? Oto kilka kluczowych działań, które zwiększają szanse na sukces inwestycji.

Doświadczenie na rynku nieruchomości handlowych

Współpraca z wielobranżowym biurem projektowym o niemal dwudziestoletnim doświadczeniu znacząco podnosi jakość i efektywność realizacji projektów. Szczególnie, gdy portfolio obejmuje kompleksowe realizacje na terenie całej Polski. Dobrym przykładem jest Grupa RB – polskie biuro projektowe, dla którego projektowanie retail parków , niezależnie od ich skali, stało się standardem. Bogate portfolio obejmuje liczne realizacje w tym segmencie, co potwierdza szeroką wiedzę i doświadczenie zespołu. (szczegóły: https://grupa-rb.pl/projektowanie-retail-parkow/).

Kompleksowe podejście do projektu 

Odpowiednie podejście do projektowania jest równie istotne, co doświadczenie i kompetencje zespołu. Każda lokalizacja charakteryzuje się unikalnymi uwarunkowaniami, a każdy inwestor ma swoje specyficzne wymagania. Z tego względu niezwykle ważne jest kompleksowe podejście biura projektowego. Jest to kluczowe nie tylko ze względu na specyfikę branży, ale również na aspekty logistyczne wynikające z warunków danej lokalizacji. Indywidualne podejście do projektowania retail parków wpływa bezpośrednio na sukces inwestycji, co potwierdzają liczne realizacje, m.in. we Wrocławiu.

Można o tym przeczytać tutaj: https://grupa-rb.pl/miasta/wroclaw-2/.  

Projektowanie Retail Parków z Myślą o Klientach

Najbardziej rentowne retail parki i galerie handlowe to miejsca, do których konsumenci chętnie wracają, co przekłada się na stały ruch i rozwój lokalnej przestrzeni handlowej. W miastach satelickich dużych aglomeracji to zjawisko jest jeszcze bardziej wyraźne, ponieważ takie obiekty odgrywają kluczową rolę w ożywianiu okolicy i przeciwdziałaniu stagnacji.

Dlatego projektowanie retail parku powinno uwzględniać potrzeby klientów i dostosowywać się do ich oczekiwań w wielu aspektach. Przykładem może być dostęp do stacji ładowania pojazdów elektrycznych, który staje się coraz bardziej pożądanym udogodnieniem. Otwartość na potrzeby konsumentów, odpowiedni dobór różnorodnych najemców, czyli tzw. tenant mix, który pozwala stworzyć atrakcyjne, łatwo dostępne i funkcjonalne centra handlowe, a także przyjazna przestrzeń są kluczowe dla przyciągania klientów. 

Wielopoziomowa obsługa inwestycji

Projektowanie nowoczesnej powierzchni handlowej dobrze jest powierzyć doświadczonemu i wielobranżowemu zespołowi projektowemu. Kompleksowe podejście pozwala zachować spójność na wszystkich etapach realizacji, a także zapewnia pełną kontrolę nad procesami projektowymi i wykonawczymi. Zbyt duża fragmentacja wykonawców często prowadzi do niepotrzebnych komplikacji, co jest szczególnie istotne na dynamicznym rynku nieruchomości komercyjnych, takim jak Warszawa. Przykładem udanej realizacji w tym zakresie jest case study: Warszawa – Grupa RB

Ernest Konieczny

Dodaj komentarz

Do Góry